Teresa Husén

Funktionsmedicinsk Terapeut

Teresa arbetar som funktionsmedicinsk terapeut på kliniken och har utövat funktionsmedicin sedan 2014. Hon är utbildad näringsterapeut på Näringsmedicinska skolan. Med över 20 års erfarenhet som personlig tränare, massageterapeut och kostrådgivare på välmeriterade träningsklubbar i Stockholm har hon en gedigen kunskap inom hälsa. Hon brinner för att kombinera sina kunskaper som näringsterapeut med intresset för träning. Är du idrottare som vill bli bättre i din återhämtning? Eller önskar du hjälp med muskelförlust? Kanske besväras du av viktuppgång eller viktnedgång? Då rekommenderar vi starkt ett besök hos Teresa.

Teresa utbildade sig först till näringsterapeut och därefter läste hon vidare på Funktionsmedicinska skolan i Stockholm. Dessutom är hon utbildad inom Poliquin Bio Sign – en metod som fokuserar på att hantera hormonella obalanser, vilka ofta är orsaken till envis lagring av kroppsfett samt andra hälsoproblem som dålig sömn, låg energi och nedsatt kognitiv funktion. Med hjälp av rätt kost, näringstillskott och träning kan Teresa hjälpa sina klienter bli av med dessa obalanser.

Teresa har arbetat med hälsa och välmående hela sitt yrkesliv. Med stor förmåga att lyssna, inspirera och peppa hjälper Teresa sina klienter till en hälsosammare och friskare livsstil. Hon brinner för att stötta klienten på vägen till bättre hälsa och få dem att förstå hur viktigt det är med träning och rörelse. Med noggranna intervjuer och analyser söker hon orsaken till olika symptom.

Som näringsterapeut har Teresa djupa kunskaper inom näring och går in på cellnivå på mineraler och vitaminer, aminosyror, fettsyror och enzymer. Då alla har olika s.k. ämnesomsättningstyper och hormontyper, måste kosten individanpassas.

Bland de som fått hjälp av Teresa under åren finns överviktiga klienter som blivit av med mediciner, sjukskrivna som börjat jobba igen som mår mycket bättre och känner sig starkare. Även en patient med Alzheimers blev bättre i sina symptom och känner sig nu starkare och gladare. Hos Nordic Clinic arbetar Teresa bland annat med livsstilsprogrammet Lev lättare.

Teresa har rötter från Colombia och växte upp i både Sydamerika och Stockholm. Hon älskar desserter samt att umgås med sin familj och hund.

Teresa arbetar med följande tillstånd och program:

Hälsocoachning & screeningMag- och tarmhälsaVikt och diabetesLev lättare! Viktminskningsprogram

Teresas klienter berättar: